Bulunan Haber Sayısı: 5.735
Hepsi   Haber   Ekonomi   Spor   Yaşam


Son Saat  -  Son 12 Saat  -  Son 24 Saat  -  Son Hafta    
Zaman

Manşet - EFJ temsilcisi Barry White: Gazetecilere baskı kabul edilebilir değil


Dünyanın en büyük ve köklü gazeteci platformlarından biri olan Avrupa Gazeteciler Federasyonu`nun (EFJ) İngiltere Temsilcisi Barry White, `Gazetecilere baskı ve tutuklamaların, demokratik olduğunu ileri süren bir ülke için kabul edilebilir değil. Halkın bilgi alma hakkını engelleyerek, demokrasileri hakkında karar alabilmelerinin önüne geçiyor.` dedi.14 Aralık operasyonunda gözaltına alınan Zaman Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ekrem Dumanlı`ya destek vermek amacıyla bir ziyaret gerçekleştirdiklerini söyleyen White, `Avrupa Gazeteciler Federasyonu olarak Türkiye`de görevlerini yaparken saldırıya uğrayan gazetecileri uzun yıllardır desteklemekteyiz. Yalnızca görevlerini yaptıklarından ötürü eleştirilen ve tehdit alan gazetecilerle birlikteyiz.` ifadelerini kullandı.Oda TV duruşmasını takip ettiklerin söyleyen Barry White şöyle devam etti: `Zaman Gazetesi`ne yapılanlar devletin gazetecilerin mesleğini icra etmesine engellemesinin bir başka örneğiydi. Bu yapılanlar kesinlikle demokratik değildir. Tüm gazeteciler bunu yenmek için birlik olmalıdır.`Türkiye ile ilgili üzücü bir manzaranın olduğunu söyleyen Zaman Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ekrem Dumanlı, `Hidayet Karaca`nın şu an hapishanede olması bile Türkiye adına, Türk basını adına, Türkiye`deki özgürlükler adına fevkalade üzücü bir durum.` dedi.Dünyada gazetecilerin hakları konusunda duyarlı bazı örgütlerin olduğunu vurgulayan Dumanlı, `Dünyanın neresinde özgürlüklere, özellikle basın özgürlüğüne müdahale edilirse bu konuda yoğun bir çalışma ortaya konuyor.` şeklinde konuştu.Gözaltına alınmaları sırasında da Londra sokaklarında protestolara katılarak destek veren Barry White`a teşekkür eden Ekrem Dumanlı, `Yurtdışındaki insanların duyarlılığı, bir gruba, bir fikre, bir ideolojiye değil, her türlü gruba, her türlü ideolojiye, her türlü fikre, her türlü inanca konuşma hakkının ve hürriyetinin verilmesi temel taleptir. Bu da en insanî, en demokratik haktır.` ifadelerini kullandı.


31 Ocak 2015 Cumartesi  19:05

Milliyet

Dünya - IŞİD ikinci Japon rehineyi öldürdü


Silahlı radikal ve ırkçı grupları takip eden SITE internet sitesi, IŞİD`in rehine tuttuğu Japon gazeteci Kenji Goto`yu öldürdüğünü gösteren bir ...


31 Ocak 2015 Cumartesi  23:07

Anadolu Ajansi

Son dakika - Sağlık Bakanlığı`ndan `LÖSEV` açıklaması


Sağlık Bakanlığı, basında `LÖSEV reklamı ortada kaldı`, `Sağlık Bakanlığı LÖSEV`in kamu spotundan rahatsız oldu` başlıklarıyla yer alan haberlere ilişkin açıklama yaptı.


31 Ocak 2015 Cumartesi  18:47

Zaman

Manşet - Çok övdüğü Nasuhi Güngör bakın Erdoğan için neler demiş


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, toplumun bazı tesimlerini mesnetsiz olarak MOSSAD ajanı olmakla suçluyor. Kendisi için, iktidar uğruna İsrail`e `AKP İsrail ve ABD politikalarına asla ters düşmeyeceği` yolunda garanti verdi minvalinde kitap yazan Nasuhi Güngör`ü ise her fırsatta övüyor. Yeniçağ Gazetesi, tam da bugün ilginç bir tevafuk sayılabilecek başlıkla çıktı. Tayyip Erdoğan`ın kürsüden birilerini MOSSAD ajanı ilan ettiği gün manşetine, 2001 yılında kendisi hakkında oldukça ağır eleştiriler içeren kitabın yazarı TRT haber`in başındaki Nasuhi Güngör`ü taşıdı.YAYINDA ÖVDÜ AMA...Erdoğan TRT Haber`de önceki akşam katıldığı programda Başkanlık sistemi tartışmaları sırasında Nasuhi Güngör`ü örnek vermiş ve şunları demişti:“Başkanlık sistemiyle ilgili asıl konu şudur. Nasuhi Güngör`e bakın mesela. Güvendiğimiz bir isim olduğu için TRT`deki görevi için kendisi hükümet tarafından kaç kere atandı, en az 2-3 kere. Çünkü siz atama yapıyorsunuz, mahkeme iptal ediyor, peşinden hükümet bir kez daha atama yapıyor. O sırada kurumu düşünün. Kurum içi hiyerarşi alt üst oluyor” .NASUHİ GÜNGÖR NELER NELER YAZMIŞTIErdoğan`ın örnek olarak verdiği Nasuhi Güngör, Yeniçağ`daki habere göre “Tayyip Erdoğan`ı işbaşına Amerika`daki Yahudi lobisi getirdi” demişti. Güngör, 2001 yılında yazdığı `Yenilikçi Hareket` isimli kitabında Erdoğan`ın 18 Temmuz 2001`de İsrail Büyükelçisi David Sultan`la bir görüşme yaptığını ve ona `Yeni oluşacak partinin İsrail ve ABD politikalarına asla ters düşmeyeceği`yolunda garanti verdiği konuşulup yazıldığını iddia ediyor*. Güngör, “Bu David Sultan, uzun yıllar İsrail ordusunda görev yaptıktan sonra Dışişleri kadrosuna alınan azılı bir İslam düşmanıydı” diyor. İşte o kitap:KİTABI NASIL BULACAKSINIZ?Şimdilerde bu kitaba ulaşmak çok zor, zira basımı yok. Çünkü yazarının yok etmek istediği, okuyucunun da ısrarla aradığı belki de tek kitap. Bir ihtimal Milli Görüş Camiasından edinebilirsiniz, zira şimdilerin AKP Genel Başkan yardımcısı Numan Kurtulmuş HAS Parti Genel Başkanı iken kitabı 20 bin kadar bastırıp teşkilatına dağıtmıştı...*(Yenilikçi Hareket/Nasuhi Güngör S.97)(Kaynak: Samanyoluhaber.com)


31 Ocak 2015 Cumartesi  16:58

ODATV

Gündem - IŞİD Japon gazeteci Kenji Goto`yu infaz ettiğini duyurdu


200 milyon dolar fidye istemişti


31 Ocak 2015 Cumartesi  23:07

Zaman

Manşet - 2014 yılında kamu reklamları hükümete yakın gazetelere aktı


The Nielsen Company`nin AdEx raporuna göre kamu kurumları reklam verirken hükümete yakın gazeteleri koruyor. Avea, Halkbank, Türk Telekom, Emlak Konut geçen yıl, tirajı Zaman`ın üçte biri olan Sabah`a 21 kat, onda biri olan Star`a ise 16 kat daha fazla reklam verdi. Hükümeti eleştiren gazetelere ise yılın ikinci yarısında hiç reklam verilmedi.Hükümetin iş dünyasına yönelik taraflı tutumu, kamu reklamlarının dağıtımına da yansıdı. Halkın vergileriyle kurulan kamu şirket ve kurumlarının, reklam verirken tirajı değil, hükümete yakın yayın yapmayı dikkate aldığı bir kez daha ortaya çıktı.Reklam sektörünün referans aldığı The Nielsen Company`nin AdEx raporlarına göre, 2014`ün genelinde Avea, Halkbank, Türk Telekom, Emlak Konut ve daha birçok kamu şirketi, tirajı Zaman`ın üçte biri olan Sabah`a 21 kat, onda biri olan Star`a ise 16 kat daha fazla reklam verdi. Aynı kurumun geçen yıl televizyonlar için hazırladığı raporda da, kamu kurumlarının milyonlarca liralık TV reklamlarında en büyük payı, düşük izlenme oranlarına sahip hükümete yakın medya kurumlarının aldığı belirtilmişti.2014`te kamu kurumları tirajı 300 bin civarında olan Sabah`a 124 bin sütun santim reklam verirken, tirajı 1 milyonun üzerinde olan Zaman`a tamamı yılın ilk yarısında olmak üzere sadece 5 bin 897 sütun santim reklam verdi. 121 bin tirajlı Star ise 100 bin sütun santime yakın reklam aldı. 60 bin tirajı olan Akit`e 31 bin sütun santim ile 152 bin tirajlı Bugün`ün sekiz katı daha fazla ilan verilirken, 338 bin adetlik tirajına rağmen kamu kurumlarının en az reklam verdiği gazete ise sadece 214 sütun santim ile Sözcü oldu. İnternet adreslerinde temel değerlerini `kamu kaynaklarını etkin ve verimli şekilde kullanmak, güvenilirlik, müşteri odaklılık, yenilikçilik` olarak belirten kamu kurumları, reklam bütçelerini dağıtırken bu değerleri dikkate almadı. Bu kurumların 2014`te toplamda 660 bin tiraja sahip Sabah, Star, Yeni Şafak ve Akşam`a verdikleri reklamlar, tirajları 3,3 milyonu aşan Zaman, Hürriyet ve Habertürk gibi 13 ulusal gazeteye verdikleri toplam reklamdan daha fazla oldu.Kamu payı olan kurumlar 2014`ün ikinci yarısında ise Zaman, Bugün, Yeni Asya, Milli Gazete, Cumhuriyet ve Sözcü gibi hükümet politikalarına eleştiriler getiren gazetelere hiç reklam vermedi. Kamu payı olan kurumların en çok reklam verdiği gazetelerin aynı zamanda 2014`te en çok tekzip ve düzeltme yayımlamak zorunda kalan gazeteler olması, her gün delilsiz, belgesiz, yalan haberler yapan bu gazetelerin devlet eliyle teşvik edildiğini de göstermiş oldu. The Nielsen Company`nin AdEx raporlarına göre, kamu kurumları Sabah, Star, Akşam, Yeni Şafak, Takvim ve Akit gibi gazetelere sektördeki normal hesaplamalarla açıklanamayacak yoğunlukta reklam verdi. Buna göre kamu kurumları 2014`te en fazla reklamı yaklaşık 124 bin sütun santimle 318 bin tirajlı Sabah`a verdi.İkinci sırayı 121 bin adetlik tirajına rağmen 99 bin sütun santimle Star alırken, üçüncü sırada 65 bin sütun santimle 118 bin tirajlı Yeni Şafak yer aldı. En çok ilan verilen gazeteler sıralaması Sabah, Star, Yeni Şafak, Akşam, Hürriyet, Güneş, Takvim, Milliyet, Yeni Akit şeklinde oluştu.LİSTEYİ BÜYÜTMEK İÇİN TIKLAYINIZ


31 Ocak 2015 Cumartesi  02:07

Zaman

Manşet - Özcan Yeniçeri: Erdoğan`ın cemaatle uğraşması çaresizlik ve saplantı


MHP Ankara Milletvekili Özcan Yeniçeri, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan`ın Hizmet Hareketi`ne yönelik yurtiçi ve yurtdışındaki girişimlerini `çaresizlik ve saplantı` olarak değerlendirdi.Meclis`te düzenlediği basın toplantısında konuşan Yeniçeri, “Gittiği yerde `Türk okullarını kapatın` diyor, Fethullah Gülen`in çıkarılmasını istiyor. Kafayı takmış Gülen`e, `paralel yapı`ya ve aynı şekilde Cemaat`e. Bunun dışında sanki Türkiye`de başka hiçbir mesele yokmuş gibi bir davranış içerisine giriyor. Bunu ben bir çaresizlik, saplantı, bir paranoya olarak görüyorum.” ifadelerini kullandı.Özcan Yeniçeri, Türkiye`de basına uygulanan baskıları da gündeme getirdi. İktidarı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan`ı eleştirdi. Yeniçeri, “Tweet attı diye gözaltına alınan gazeteci, eleştirdi diye tutuklanan on altı yaşındaki çocuk, senaryo yazdı diye terörist ilan edilen televizyoncu, birer Türkiye gerçeğidir. Basın Özgürlüğü Endeksi`nde Türkiye, 180 ülke arasında 154`üncü sırada. Basın ve ifade özgürlüğü Türkiye`de Tayyip Erdoğan`ı övme ve sevme özgürlüğüne dönmüştür.” dedi. Yandaş gazetecilere tepki gösteren Yeniçeri, Cumhurbaşkanı`nın uçağına aldığı gazetecileri `kendisini alkışlamaktan elleri nasır bağlamış gazeteciler` olarak niteledi. Erdoğan`ın basın özgürlüğünü hedef aldığı açıklamaları hatırlattı. Yeniçeri, şöyle konuştu: “Medyayı Alo Fatih hatlarıyla televizyonları dizayn eden, `Batsın sizin gazeteciliğiniz!` diyen, `Twitter mivıttır` dinlemeyen ve kendisini medyanın patronlarının patronu gören bir cumhurbaşkanı var.”


31 Ocak 2015 Cumartesi  02:07

Hürriyet

Manşet - IŞİD Japon gazeteciyi infaz etti



31 Ocak 2015 Cumartesi  23:07

Milliyet

Dünya - Merkel ve AB`den Yunanistan yorumu


Merkel, Hamburger Abendblatt gazetesine yaptığı açıklamada,  Avrupa`nın, Yunanistan ve ekonomik krizde olan diğer ülkelerle reform ve tasarruf  çabaları gösterdikleri sürece dayanışma içinde olmayı sürdüreceğini belirtti.   `Biz, Almanya ve Avrupalı partnerler, yeni Yunan hükümetinin ...


31 Ocak 2015 Cumartesi  21:55

Zaman

Manşet - Namaz tesbihatı bile devlet tekeline alındı


Kültür ve Turizm Bakanlığı, telif haklarına aykırı olduğu tepkilerine rağmen Risale-i Nurlar üzerindeki hakların Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından kullanılmasına ilişkin Bakanlar Kurulu kararını çıkarttı. Karar, dün Resmî Gazete`de yayımlandı.Diyanet İşleri Başkanlığı, bundan sonra Risale-i Nurların basımını ve satışını kendisi yapacak. Risalelerin resmi vârislerinin herhangi bir itirazı olması durumunda, `makul bir meblağ` tayin edilecek. Düzenlemeye göre, Sözler, Mektubat, Lem`alar ve Şualar, bütün ya da ayrı ayrı konu başlıkları halinde basılamayacak. `Küçük kitaplar` ve `diğer eserler` başlıkları içinde de onlarca eser tek tek sayıldı. Bunlar arasında namaz tesbihatı, Delailü`n-Nur, Uhuvvet Risalesi, Hanımlar Rehberi, Gençlik Risalesi ve İhlas Risalesi gibi yayınlar bulunuyor. Risale-i Nurlara ilişkin kararın Resmî Gazete`de yayımlanmasının ardından Diyanet İşleri Başkanlığı`nın bandrol alımı için harekete geçmesi bekleniyor.BU TEKELCİ DÜZENLEME ANAYASA MAHKEMESİ`NDEN DÖNERCHP, söz konusu yasanın Meclis`ten geçmesinin ardından, iptali için Anayasa Mahkemesi`ne başvurmuştu. Anayasa Mahkemesi`nin iptal etmesi durumunda, Risale-i Nurlar devlet tekelinden çıkarılmış olacak. Karara eleştiriler de devam ediyor. İşte tepkiler:Kaynak Kültür Yayıncılık Genel Müdürü Özden Demir: Toplumun büyük kesiminin hassasiyetle takip ettiği ve anayasa ile evrensel hukuk normlarına uygunluğu konusunda ciddi şüphelerin ve itirazların bulunduğu böyle meseleler hakkında `Ben karar aldım, uygularım` yaklaşımı şık değil. Hem hukuk hem de vicdanlar nezdinde meselenin en güzel şekliyle çözülmesini temenni ediyorum.Yeni Asya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Kazım Güleçyüz: Bu karar, evrensel hukuka, ifade ve düşünce özgürlüğüne aykırı, tekelci bir yaklaşım. Risale-i Nur Neşriyatı basımının hak ve yetkilerinin iktidarın tasarrufu ile Diyanet`e devredilmesi ve daha sonra Diyanet üzerinden bazı gruplara bu yetkilerin aktarılması hiçbir şekilde tasvip edilemez.Eski Kültür ve Turizm Bakanı, İzmir Bağımsız Milletvekili Ertuğrul Günay: Yasa ile bir yayında devlet tekeli oluşturmak, hukuk devleti kurallarına da Türkiye`nin yayın özgürlüğü alanındaki kazanımlarına da tamamen aykırı. Bugün Risale-i Nur Külliyatı`nın başına gelen yarın bu yasanın verdiği yetki ile Mehmet Akif`in ya da Nazım Hikmet`in de başına gelebilir. Umuyorum ki bu düzenleme Anayasa Mahkemesi`nden dönecektir.


27 Kasım 2014 Perşembe  02:16

Sayfa:1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  

27 02 2011 balıkesirde otobüs kazası haberleri  dün gece ölen sanatçı kim  8 ocak  ingiltereyi erovizyona götüren kız  18 şubat güneş gazetesi arşivi  16 son dakika  28 aralik hürrİyet haberlerİ  türk gemicileri  okullar tatil mi 9 mart 2011  18şubat fox ana haber bülteni video izle  22 mayıs çekiliş sonuçları  posta gazetesi pazartesi  dün gece ölen ünlü popçu kim  kardelenin katili video  07 11 2009 yeni asır gazetesi  okul tatil mi 23 kasım 2009  çocuk ve yavru ayının dövüşü  ssk ile ilgili sorular  ahiboz trafik kaza videoları  ant ik arşiv  İz haber izle  kanal d ana haber bülteni 07 aralik 2008