Bulunan Haber Sayısı: 334
Hepsi   Haber   Ekonomi   Spor   Yaşam


Son Saat  -  Son 12 Saat  -  Son 24 Saat  -  Son Hafta    
Zaman

Manşet - Yandaş TV olmak iyi para getiriyor


Kamu kurumlarının milyonlarca liralık TV reklamlarında en büyük payı, düşük izlenme oranına sahip hükümete yakın medya kurumları aldı. Hem izlenme oranları hem de objektif yayıncılıkta önde giden kanallar ise cezalandırıldı. Nielsen`in verilerine göre, 2014`ün ilk yarısında A Haber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, Emlak Konut`un reklamını 86 bin saniye ile en çok yayınlayan kanal oldu. A Haber, ATV ve ATV Avrupa ile NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 356 bin saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV 42 bin saniye reklam alabildi. SHaber, Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonlarına hiç reklam verilmedi.Kamu kurumlarının milyonlarca liralık TV reklamlarında en büyük payı düşük izlenme oranlarına sahip AHaber, Kanal 24, TVNet, Beyaz TV, 360 ve Kanal A gibi hükümete yakın medya kurumları aldı. Hem izlenme oranları hem de objektif yayıncılıkta önde giden CNN Türk, Fox, SHaber, Bugün TV ve Kanaltürk`ün aralarında bulunduğu kanallar ise cezalandırıldı. Nielsen`in ADEX reklam verilerine göre, 2014`ün ilk yarısında AHaber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, Emlak Konut gibi kurumların reklamını 86 bin 396 saniye ile en çok yayınlayan kanal oldu. AHaber, ATV ve ATV Avrupa ile birlikte NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 355 bin 724 saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV 42 bin 125 saniye reklam alabildi. SHaber, Samanyolu ve Mehtap TV ile Bugün ve Kanaltürk`e hiç reklam verilmedi. Halkbank`ın toplam 68 bin 814 saniyelik reklamının üçte biri Kanal 24`e aktı.Düşük izlenme oranlarıyla dikkat çeken hükümete yakın yandaş medya organları kamu kuruluşlarının reklamlarına adeta ipotek koydu. Halkbank, Ziraat Bankası, Vakıfbank, Emlak Konut, Türk Hava Yolları ve Çaykur gibi kamu kurumlarının milyonlarca lira değerindeki reklam pastasında büyük pay yandaş televizyonlara gitti. 17 Aralık büyük rüşvet ve yolsuzluk soruşturmaları sürecinden sonra iktidara yakın yandaş TV`ler reklamda aslan payını alırken, hem reyting ve izlenme hem de objektif yayıncılıkta önde giden kurumlar adeta cezalandırıldı. CNN Türk, Fox TV, SHaber, Bugün TV, Kanaltürk gibi kanalların kamudaki büyük reklam veren şirketlerden aldığı reklam oranları neredeyse yok denecek kadar azaldı. Buna karşın, AHaber, Kanal 24 TV, TVNet, Beyaz TV ve Kanal A gibi daha çok hükümet yanlısı yayınlarıyla öne çıkan televizyonların reklam yayın saatlerinde adeta patlama yaşandı. Normal şartlar altında izlenme oranlarına göre dağılan reklam payları son 6-7 aylık süreçte `iktidara sahip çıkma oranı`na göre belirlenir oldu. Nielsen şirketinin ADEX reklam verilerine göre, 2014 yılının ilk yarısında A Haber Televizyonu, Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat Bankası, Halkbank, Emlak Konut gibi kamu kurumlarının reklamlarını 86 bin 396 saniye ile en çok yayınlayan kanal oldu. Turkuvaz Medya Grubu`nun 3 kanalı A Haber, ATV ve ATV Avrupa ile birlikte NTV, Kanal 24 Televizyonu, TGRT, TVNet, Ülke TV ve Beyaz TV`de altı ay içinde 355 bin 724 saniye kamu kurumu reklamı yayınlanırken, reytingleri her zaman yüksek seviyelerde gezen CNN Türk, Kanal D, Fox TV, 2014 yılının ilk altı ayında 42 bin 125 saniye reklam alabildi. Aynı zaman diliminde ise Samanyolu Yayın Grubu`nun 3 kanalı SHaber, Samanyolu TV ve Mehtap TV ile Bugün TV, Kanaltürk televizyonlarına ise hiç kamu şirketi reklamı verilmedi. Kamu kurumlarında reklam pastasını en çok zorlayan 3 kamu bankası Ziraat, Halkbank ve Vakıfbank başı çekerken, THY, Emlak Konut ve Çaykur da reklam kullanımlarında yandaş TV`lere yönelerek öne çıktı. Halk Bankası 2014 yılının ilk altı ayında verdiği reklamların neredeyse tamamına yakınını hükümete yakınlığıyla bilinen televizyon kanallarına akıttı. Ziraat Bankası ise yandaş medya haricindeki hiçbir medya kuruluşuna reklam vermedi. Vakıfbank CNN Türk, Fox TV, Samanyolu Medya Grubu gibi reytingi yüksek kanallara hiç reklam vermeye gerek duymazken, Ülke TV, Beyaz TV, NTV gibi yandaş medya kurumları kamu kurumundan 151 bin 379 saniye reklam alarak Vakıfbank`ın gözdesi oldu. Türk Hava Yolları`nın, reklam konusunda yandaş medyaya herkesten daha cömert davrandığı görülüyor. CNN Türk`ün hiç reklam alamadığı 2014 yılının ilk altı ayında yandaş televizyonlardan Turkuvaz Medya Grubu`nun 3 kanalı toplam 40 bin 562 saniye, 24 Televizyonu 15 bin 599 saniye, 360 TV 16 bin 300 saniye THY reklamı yayınladı. Devlete ait Çaykur şirketi reyting ölçümlerinde sürekli önde yer alan CNN Türk, Fox TV gibi kanallarla, TVNet gibi izlenme oranları çok düşük olan kanallara aynı reklamı vermesi dikkat çekti. Çaykur, TVNet`e 2013 yılının tamamında 10 bin küsur saniye reklam verirken, 2014 yılının daha ilk altı ayında 18 bin 149 saniye reklam verdi. Aynı şekilde Emlak Konut da reklamlarını 2014 yılının ilk 6 ayında yandaşa vermeyi tercih etti. Bu konuda A Haber Emlak Konut reklamlarını adeta ele geçirdi. A Haber, 24 bin 932 saniye Emlak Konut kurumu reklamı aldı. Halkbank 47 bin 299 saniye, Türk Hava Yolları 157 bin 129 saniye, Vakıfbank 136 bin 849 saniye ve Ziraat Bankası`nın 10 bin 11 saniye reklam verdi. Reytingi yandaş kanallardan daha iyi olan Samanyolu Yayın Grubu, Bugün TV, Kanaltürk gibi televizyonlar bu kamu kurumlarından reklam alma bahtiyarlığına erişemedi.


19 Temmuz 2014 Cumartesi  02:14

Zaman

Manşet - Erdoğan`ın “İsrail aleyhinde yayın var mı ?” yalanı `insaf` dedirtti


Cumhurbaşkanı Adayı Başbakan Erdoğan, Bursa`da düzenlenen mitingde Hizmet hareketine karşı yine yalan ve iftiralarına devam etti.Erdoğan`ın kalabalık karşısında Hizmetin yayın organlarında Gazze`de yaşanan katliamla alakalı haber olmadığını söylemesi `bu kadar da olmaz` dedirtti. Başbakan bu sözleri söylerken Zaman gazetesi “GAZZE YANIYOR! İsrail binlerce askerle işgale başladı” manşeti ile çıktı. İngilizce yayın yapan Today`s Zaman ise Gazze`de yaşananları birinci sayfadan, “4 Filistinli çocuğun katliamından sonra Gazze şeride bir kez daha gergin” ile dünyaya duyurmuştu. Aynı gün hükümete yakın yandaş gazetelerden Akit`in birinci sayfadan bile görmediği Gazze`de yaşanan zulümlerle alakalı, Başbakan`ın hizmet yayın organlarında yayın olmadığını iddia etmesi, sosyal medyadan büyük tepki çekti. Kullanıcılar, “Bir başbakan bu kadar mı afaki konuşur, insaf” yorumları yaptı. Zaman 12 Temmuz`da ise İsrail`in Gazze`ye yaptığı zulmü bir kez daha manşetine taşımıştı, `Gazze`de ölü sayısı 100`ü geçti, dünya sessiz!` manşetiyle çıkaran yapılan zulüme sessiz kalmamıştı. Aynı gün hükümete yakın havuz ve yandaş medya yayın organları 9 gazetede Sabah, Türkiye, Yeni Akit, Milliyet, Vatan, Takvim, Yeni Şafak, Star ve Habertürkgibi gazeteler ise Erdoğan`ı vizyon belgesitoplantısı haberleri ile manşetten görmüştü. Zaman Gazetesi : “İsrail Katlediyor, Dünya seyrediyor Todays Zaman: “Katliam ve gözyaşı, İsrail Gazze`ye kare harekatını artırdı, 260 Filistinli katledildi” Zaman Gazetesi bugün ise en Gazze`de yaşananlara manşetten çok sert tepki gösterdi. Zaman, “İsrail Katlediyor, Dünya seyrediyor” başlığı manşetten çıkarken, İsrail`in yaptığı zulme büyük göstermiş oldu. Todays Zaman`da Gazze`de yaşananlara sessiz kalmadı. “Katliam ve gözyaşı, İsrail Gazze`ye kare harekatını artırdı, 260 Filistinli katledildi” manşeti ile okuyucularının karşısına çıkan Todays Zaman, İsrail`in yaptığı hukuksuz ve acımasız saldırılarını tüm dünyaya böyle servis etmiş oldu. EKREM DUMANLI BUGÜN TV`DE TEPKİ GÖSTERMİŞTİ: AHİRET KORKUNUZ DA MI YOK? Dün sabah Bugün TV`de Güne Bakış programına katılan Zaman Gazetesi Genel Yayın Müdürü Ekrem Dumanlı, Erkan Akkuş`un bu yöndeki sorusuna şöyle cevap verdi: İsrail`in Gazze`ye kara saldırısı başlayınca topyekûn gazete manşetini yıktık ve yeni bir manşet yaptık. Daha bundan öte içeride orada yaşanan insanlık dramı ile ilgili analizler var. Geçenlerde de İsrail`in saldırıları arttığı zaman vizyon belgesinin açıklandığı gündü. Yine İsrail saldırıları vardı. Zaman Gazetesi manşet yapmıştı. İktidara yakın bütün gazeteler İsrail saldırısını adeta görmemişlerdi. Ya küçücük bir şekilde görmüştü. Bütün gazeteyi kaplayan haber Cumhurbaşkanlığı seçimleriydi. Buradan bir gazeteye bakarak bir hüküm vermek doğru değil. Ama gazeteye hiç bakmadan `İsrail Filistinlileri öldürüyor. Orda dramatik şeyler yaşanıyor ve hiç tepki vermiyor` demek de doğru değil. E kardeş Allah`tan kork şimdi. Elimizde gazete var ona bir bakmak lazım. Somut bilgi üzerinden hareket etmek lazım. İsrail saldırılara başlamış. Daha gece saldırı devam ederken tweet atanlar var. `Nedir bunlar gerçek mi? Yoksa bir yerin düğmeye basılmış robotları mı? E sizinkiler Filistin`i bombalamış.` Ya sen Allah`tan hiç mi korkmuyorsun. Namaz kılan, oruç tutan biraz sonra sahura kalkacak olan sabah namazında ibadette bulunacak olan insanları sen neyle suçluyorsun. Hele hele bir de milyonlarca insanları. Koskoca bir camiayı suçluyorsun. Senin hiç mi ahiret düşüncen yok? Sen bir Müslümanı İsrail`in yaptığı bu zulme ortak ediyorsun. Hüsn-ü zan edeceğin yerde suizan ediyorsun iftira ediyorsun, gıybet ediyorsun. Ve sonra bir iftira atıyorsun diyorsun ki, `sizin böyle bir derdiniz yok`. İnsanların içi yanıyor, gece kalkmışlar dua ediyorlar, ibadet ediyorlar. Oruç tutan insana `Sen İsrail uşağı mısın` diyeni mi ararsın, `Bunların yaptığı bombalamayı sevinçle karşılıyorsunuz` diyeni mi ararsın. `Kına göndeririz` diyeni mi arıyorsun. Ya kardeşim sen hiç Allah`tan korkmuyor musun? Ahiretten korkmuyor musun? Cehennemden korkmuyor musun? Hiç cennet düşünmüyor musun? Çünkü Hz. Peygamber (sas) buyuruyor ki, `bir insan bir insana kâfir derse, bu sıfat ikisinden birinde kalır. Sen beni tekfir ediyorsun. Sen hangi vicdanla, hangi mantıkla, hangi Kur`an-i hükümle, hangi sünnet hükümleri ile böyle bir ithamda bulunuyorsun. Bunun açık manası şudur. Hz. Muhammed (sas) tabiri, sen bir mümine kafir dersen, ve o da kafir değilse, hele hele büyük bir kalabalığa tekfir de bulunuyorsan, küfür itham ediyorsan, onlardan bir tanesi bile bu sıfatı üzerinde taşımıyorsa, bu sıfat döner senin üstüne yapışır. Bu koskoca camiayı, İsrail yandaşlığı gibi böyle bir ırkçı dille, o dili de ayrıca eleştirmek lazım, bir topluluk hakkında bir hüküm veriyorsun. Hiç mi korkmuyorsun. Bu sana döner.


19 Temmuz 2014 Cumartesi  12:39

Zaman

Ekonomi - Yargıtay: Nitelikli işte asgari ücret hayatın olağan akışına ters


Eskişehir`de bir firmanın paketleme servisinde forklift işçisi olarak çalışan işçi, maaşının sigorta matrahında gösterilen kısmını banka aracılığı ile geri kalan kısmını ise iş yerinde bulunan bir odada zarfla aldığını belirterek, tespit davası açtı.Zarfın verildiği kamera kayıtlarını da mahkemeye delil olarak sunan işçi, dava reddedilince konuyu Yargıtay`a taşıdı. Yargıtay 21. Hukuk Dairesi, mahkemenin, delilleri yeterince incelemeden hüküm kurduğunu belirterek, `Nitelikli ve tecrübeli bir işçinin, yaptığı işin özelliğine göre asgari ücret ile çalışması hayatın olağan akışına aykırıdır.` görüşü kapsamında, mahkeme kararının bozulmasına karar verdi. Çifteler`de bir firmanın paketleme bölümünde forklift işçisi olarak çalışan genç ve arkadaşları, maaşlarının sigorta matrahında gösterilen bölümünü bankadan, kalan kısmı da iş yerinde bir odada işçilerin sıraya girmesiyle verilen zarfla aldıklarını belirterek, Çifteler Asliye Hukuk Mahkemesi`ne tespit davası açtı. İşçiler, zarf içinde elden para ödenmesine ilişkin iş yerinde bulunan kamera kayıtları görüntülerine ait CD`yi de mahkemeye sundu. İşçilerin bir oda kapısı önünde sırada beklediklerine dair görüntülerde, odadan çıkanların elinde ince uzun zarfların olduğunun görüldüğü ortaya çıktı. Kararını açıklayan mahkeme davayı reddetti. `MAHKEME EKSİK ARAŞTIRMAYLA KARAR VERDİ`Davacı avukatı, kararı temyiz etti. Dava dosyasını yeniden ele alan Yargıtay 21. Hukuk Dairesi, mahkemece, gerçek ücretle çalışma tespitine ilişkin talebin reddine ilişkin kararın, eksik araştırma ve incelemeye dayalı olarak verildiğine dikkat çekti. Nitelikli ve tecrübeli bir işçinin, yaptığı işin özelliğine göre asgari ücret ile çalışmasının hayatın olağan akışına aykırı olduğunun vurgulandığı Yargıtay kararında, işveren tarafından asgari ücret üzerinden düzenlenen belgelerin aksinin kanıtlanamayacağının düşünülemeyeceğinin altı çizildi. Kararda, somut olayda davalı iş yerinde ücretin, sigorta matrahında gösterilen kısmının banka aracılığı ile geri kalan kısmının ise iş yerinde bulunan bir odada işçilerin sıraya girmesi suretiyle elden zarf içinde ödendiği iddiası ile birçok işçinin gerçek ücretin tespiti için davanın açıldığı vurgulandı.Aynı nitelikteki davalarda bahsi geçen zarf içinde elden para ödenmesine ilişkin iş yerinde bulunan kamera kayıtları görüntülerine ait CD`nin dosyaya sunulduğunun hatırlatıldığı kararda; görüntülerde işçilerin bir oda kapısı önünde sırada bekledikleri ve içeriden çıkanların elinde ince uzun zarfların olduğunun görüldüğü belirtildi. Tanıkların da iş yerinde böyle bir uygulama olduğunu beyan ettiklerine işaret edilen Yargıtay kararında, işçilerin ücret bordrolarının da imzasız olduğu dile getirildi. Forklift işçisi olarak çalışan işçiye Eskişehir Ticaret Odası yazısında 2007-2010 yıllarında emsal işi yapanların asgari ücretin yüzde 30 fazlası ücret aralığında ücret alabileceğinin bildirildiğinin kaydedildiği açıklamada, `Mahkemece yapılacak iş, dosyaya delil olarak sunulan kamera görüntülerini de delil başlangıcı kabul ederek, Sosyal Güvenlik Kurumu`ndan davacının sicil dosyası ile iş yerine ilişkin dönem bordrolarını getirtmekti. Yapılacak keşif ve bilirkişi incelemesi ile iş yerinin kapsam ve kapasitesini belirlemek, gerektiğinde işverenin bordrolarında kayıtlı diğer işçilerin beyanına başvurulması da gerekirdi. İşverenin yaptığı bildirimler ile çalışan işçilerin niteliklerini de karşılaştırarak, işverenin çalıştırdığı işçilerin kıdem ve pozisyonuna göre gerçek ücreti üzerinden bildirilip bildirilmediği üzerinde de durulmamıştır. Davacının bildirilen ücret ile çalışması olağan olmayan nitelikli bir işçi olup olmadığını, nitelikli bir işte çalıştırılıp çalıştırılmadığını belirlemek, bildirilen ücretle çalışmasının olağan olmadığı belirlendiği takdirde, işverenin aynı pozisyondaki işçilere ödediği ücretlerin gerçeğe uygun olup olmadığının da değerlendirilmesi lazımdı. Bu bildirimlerin gerçeğe uygun olduğunun belirlenmesi halinde, bu ücretleri esas almak, aksi takdirde benzer işi yapan iş yerlerinden, gerektiğinde ilgili meslek odasından ve Türkiye İstatistik Enstitüsü`nden emsal ücret araştırması yaparak, elde edilecek sonuca göre karar verilmesi gerekiyordu. O halde, davacının bu yönleri amaçlayan temyiz itirazları kabul edilmeli ve hüküm bozulmalıdır. Açıklanan nedenlerle kararın bozulmasına temyiz harcının istek halinde temyiz edenlerden davacıya iadesine oy birliğiyle karar verildi.`


25 Temmuz 2014 Cuma  11:21

Zaman

Gündem - CHP`li vekil `Kızılelma`yı Meclis`e taşıdı: Kaldırılmasını IŞİD mi istedi?


TRT`nin reytingleri düşük gerekçesiyle yayından kaldırdığı `Kızılelma` dizisinin IŞİD yüzünden yayından kaldırıldığı öne sürülmüştü.CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı. Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç`ın cevaplaması istemiyle soru önergesi verdi. Emniyet Genel Müdürlüğü`nün 28 Nisan 2014 tarihinde yerel birimlere gönderilen bu yazıdan üç hafta sonra, 21 Mayıs tarihinde Kızılelma isimli dizinin yayından kaldırıldığının kamuoyuna açıklandığını belirten Tanrıkulu, Arınç`a, “TRT`de yayınlanan Kızılelma isimli dizinin yayından kaldırılmasıyla Emniyet Genel Müdürlüğü`nün yerel birimlere göndermiş olduğu yazı arasında bir ilişki bulunmakta mıdır? IŞİD`in TRT`de yayınlanan Kızılelma dizisinden rahatsız olduğu nasıl anlaşılmıştır? IŞİD, Emniyet Genel Müdürlüğü veya başka birimlerle bu dizi konusunda irtibata mı geçmiştir? Dizinin yayından kaldırılmasını IŞİD veya Emniyet Genel Müdürlüğü mü istemiştir? Emniyet Genel Müdürlüğü, hangi maksatla söz konusu dizinin ismini anarak yerel birimlere bir yazı göndermiştir? TRT ve Anadolu Ajansı başta olmak üzere yayın kuruluşlarına IŞİD`e dair `dikkatli` yayın yapılması konusunda yazılı veya sözlü herhangi bir talimatta, ihtarda bulunulmuş mudur?” gibi sorular yöneltti.


23 Temmuz 2014 Çarşamba  02:18

Hürriyet

Magazin - Murat Dalkılıç`ın öpüşme prensibi


Murat Dalkılıç, radyocu Duygu Özkan`ın Süper FM`de yayınlanan programına konuk oldu.


25 Temmuz 2014 Cuma  03:09

Hürriyet

Manşet - Bakanlık`tan Ünal Aysal`a cevap


Gençlik ve Spor Bakanlığı, bugün bazı basın yayın organlarında yer alan `Galatasaray Kulübü`nün devletten üç yıldır yardım almadığı` yönünde çıkan haberlerin gerçeği yansıtmadığı belirtilerek, `Galatasaray Spor Kulübü`ne ve kulübe bağlı şirketlere sadece 2013-2014 sezonunda, 16 milyon 527 bin 806 lira 88 kuruş tutarında isim hakkı ödenmiştir` denildi.


25 Temmuz 2014 Cuma  20:49

Zaman

Manşet - `Besleme basın` böyle oluşturuldu


Hürriyet gazetesi yazarı Mehmet Y. Yılmaz, kamu reklamlarının gazetelere ve televizyonlara adaletsiz dağıtımını eleştirdi. Yılmaz `Emlak Konut, Halkbank, Vakıfbank gibi kamu şirket ve kurumları, Zaman`ın üçte birinden az tiraja sahip olan Sabah`a, Zaman`ın 22 katı, Zaman`ın sekizde biri kadar tirajı olan Star`a ise 17 katı kadar daha fazla ilan verdi.` dedi.Kamu reklamlarının gazetelere ve televizyon kanallarına adil dağıtılmamasını Zaman gazetesi geçtiğimiz hafta gündeme getirmişti. `Yandaş TV olmak iyi para getiriyor` başlıkla haberde, Nielsen`in verilerine göre, 2014`ün ilk yarısında A Haber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, Emlak Konut`un reklamının 86 bin saniye ile en çok yayınlayan kanal olduğu ortaya çıkmıştı. A Haber, ATV ve ATV Avrupa ile NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 356 bin saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV 42 bin saniye reklam aldığı gözler önüne serilmiş, SHaber, Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonlarına hiç reklam verilmediği kamuoyunu tepkisini çekmişti.Hürriyet gazetesi yazarı Mehmet Y. Yılmaz da bugünkü köşesinde kaleme aldığı ``Besleme basın` böyle yaratıldı` başlıklı yazısı, gazetelere ve televizyonlara verilen verilen kamu reklamının ne kadar adaletsiz olduğunu gözler önüne serdi. `Emlak Konut, Halkbank, Vakıfbank gibi kamu şirket ve kurumları, Zaman`ın üçte birinden az tiraja sahip olan Sabah`a, Zaman`ın 22 katı, Zaman`ın sekizde biri kadar tirajı olan Star`a ise 17 katı kadar daha fazla ilan verdi.` diyen Yılmaz, `AdEx raporlarındaki veriler, hükümete yakınlığı ile bilinen Sabah, Akşam, Star, Milliyet, Yeni Şafak, Takvim, Türkiye, Akit gibi gazetelere kamu ilanlarından aldığı payın patlama yaptığını gösteriyor.` ifadelerini kullandı.Yılmaz`ın verdiği verilere göre, kamu kurumları yılın ilk 6 ayında en fazla reklamı yaklaşık 34 bin sütun-santim ile Sabah`a verdi. İkinci sırayı 130 bin adetlik tirajına rağmen 26 bin sütun santime yakın ilan verilen Star alırken, üçüncü sırada 24 bin sütun santim ile Milliyet yer aldı. Hürriyet ise bunların ardından ancak dördüncü olabildi. En çok ilan verilen gazeteler sıralaması Akşam, Habertürk, Yeni Şafak, Takvim, Türkiye, Güneş, Posta, Akit ve Vatan şeklinde devam ediyor.Mehmet Yılmaz, kanallara verilen reklamlardaki adaletsizliğe de değindi. 2014`ün ilk yarısında A Haber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, EMlak Konut reklamlarını 86 bin saniye ile en çok yayınlayan kanal oldu. A Haber, ATV, ATV Avrupa ile NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 356 bin saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV, toplam 42 bin saniye reklam aldı. S Haber, Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonlarına ise hiç reklam verilmedi.Örnekler veren Yılmaz, Halkbank`ın 68 bin saniyelik reklamın üçte birini Kanal 24`e verildiğini yazdı. Ziraat`ın reklamları ise, yandaş medya haricinde hiçbir medya kuruluşunda yayınlanmadı. Vakıfbank, CNN Türk, Fox, Samanyolu gibi kanallara hiç reklam vermeye gerek duymazsen, Ülke TV; Beyaz TV, NTV`ye 151 bin 379 saniye reklam verdi. 2014 yılının ilk aldı ayında yandaş televizyonlardan Turkuvaz Medya Grubunun 3 kanalı toplam 40 bin 562 saniye, 24 televizyonu 15 bin 599 saniye, 360 TV 16 bin 300 saniye THY reklamı aldı.Yılmaz, 2013 yılında Ziraat, Vakıf ve Halkbank`ın reklam bütçelerinin toplamının 244 milyon lira tuttuğuna da yazısında yer verdi. CHP Bursa Milletvekili Sena Kaleli`nin bu bütçenin nerelere harcandığı ile ilgili bir soru önergesi verdiğini söyleyen Yılmaz, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan`ın cevap vermesi durumunda yandaş medyanın nasıl beslendiğinin daha somut görüleceğini belirtti.


23 Temmuz 2014 Çarşamba  15:08

Zaman

Manşet - Besleme basın böyle oluşturuldu


Hürriyet gazetesi yazarı Mehmet Y. Yılmaz, kamu reklamlarının gazetelere ve televizyonlara adaletsiz dağıtımını eleştirdi. Yılmaz `Emlak Konut, Halkbank, Vakıfbank gibi kamu şirket ve kurumları, Zaman`ın üçte birinden az tiraja sahip olan Sabah`a, Zaman`ın 22 katı, Zaman`ın sekizde biri kadar tirajı olan Star`a ise 17 katı kadar daha fazla ilan verdi.` dedi.Kamu reklamlarının gazetelere ve televizyon kanallarına adil dağıtılmamasını Zaman gazetesi geçtiğimiz hafta gündeme getirmişti. `Yandaş TV olmak iyi para getiriyor` başlıkla haberde, Nielsen`in verilerine göre, 2014`ün ilk yarısında A Haber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, Emlak Konut`un reklamının 86 bin saniye ile en çok yayınlayan kanal olduğu ortaya çıkmıştı. A Haber, ATV ve ATV Avrupa ile NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 356 bin saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV 42 bin saniye reklam aldığı gözler önüne serilmiş, SHaber, Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonlarına hiç reklam verilmediği kamuoyunu tepkisini çekmişti.Hürriyet gazetesi yazarı Mehmet Y. Yılmaz da bugünkü köşesinde gazetelere ve televizyonlara verilen verilen kamu reklamının ne kadar adaletsiz olduğunu gözler önüne serdi. `Emlak Konut, Halkbank, Vakıfbank gibi kamu şirket ve kurumları, Zaman`ın üzte birinden az tiraja sahip olan Sabah`a, Zaman`ın 22 katı, Zaman`ın sekizde biri kadar tirajı olan Star`a ise 17 katı kadar daha fazla ilan verdi.` diyen Yılmaz, `AdEx raporlarındaki veriler, hükümete yakınlığı ile bilinen Sabah, Akşam, Star, Milliyet, Yeni Şafak, Takvim, Türkiye, Akit gibi gazetelere kamu ilanlarından aldığı payın patlama yaptığını gösteriyor.` ifadelerini kullandı.Yılmaz`ın verdiği verilere göre, kamu kurumları yılın ilk 6 ayında en fazla reklamı yaklaşık 34 bin sütun-samtim ile Sabah`a verdi. İkinci sırayı 130 bin adetlik tirajına rağmen 26 bin sütun samtime yakın ilan verilen Star alırken, üçüncü sırada 24 bin sütun santim ile Milliyet yer aldı. Hürriyet ise bunların ardından ancak dördüncü olabildi. En çok ilan verilen gazeteler sıralaması Akşam, Habertürk, Yeni Şafak, Takvim, Türkiye, Güneş, Posta, Akit ve Vatan şeklinde devam ediyor.Mehmet Yılmaz, kanallara verilen reklamlardaki adaletsizliğe de değindi. 2014`ün ilk yarısında A Haber; Çaykur, THY, Vakıfbank, Ziraat, Halkbank, EMlak Konut reklamlarını 86 bin saniye ile en çok yayınlayan kanal oldu. A Haber, ATV, ATV Avrupa ile NTV, Kanal 24, TGRT, TVNet, Ülke ve Beyaz TV`de 356 bin saniye reklam yayınlanırken, CNN Türk, Kanal D, Fox TV, toplam 42 bin saniye reklam aldı. S Haber, Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonlarına ise hiç reklam verilmedi.Örnekler veren Yılmaz, Halkbank`ın 68 bin saniyelik reklamın üçte birini Kanal 24`e verildiğini yazdı. Ziraat`ın reklamları ise, yandaş medya haricinde hiçbir medya kuruluşunda yayınlanmadı. Vakıfbank, CNN Türk, Fox, Samanyolu gibi kanallara hiç reklam vermeye gerek duymazsen, Ülke TV; Beyaz TV, NTV`ye 151 bin 379 saniye reklam verdi. 2014 yılının ilk aldı ayında yandaş televizyonlardan Turkuvaz Medya Grubunun 3 kanalı toplam 40 bin 562 saniye, 24 televizyonu 15 bin 599 saniye, 360 TV 16 bin 300 saniye THY reklamı aldı.Yılmaz, 2013 yılında Ziraat, Vakıf ve Halkbank`ın reklam bütçelerinin toplamının 244 milyon lira tuttuğuna da yazısında yer verdi. CHP Bursa Milletvekili Sena Kaleli`nin bu bütçenin nerelere harcandığı ile ilgili bir soru önergesi verdiğini söyleyen Yılmaz, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan`ın cevap vermesi durumunda yandaş medyanın nasıl beslendiğinin daha somut görüleceğini belirtti.


23 Temmuz 2014 Çarşamba  14:15

Zaman

Manşet - Türk Hava Yolları`nda mali kriz


Hükümetin özel bir kararnameyle Sayıştay denetiminden çıkardığı ulusal havayolu THY, malî çöküş yaşıyor.?Nakit açığı 2,4 milyar TL`ye çıkan şirket, maaşları bile krediyle ödemeye başladı. THY ise konuyla ilgili açıklama yapmaktan kaçındı.Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu`nun Maliye Müsteşarı Naci Ağbal`a 220 bin dolarlık saat hediye etmesiyle gündeme gelen THY`deki yanlış ve yandaş uygulamalar, şirketi mali açıdan zor durumda bıraktı. Türkiye`nin ulusal bayrak taşıyıcısı konumundaki havayolu şirketinin nakit varlıkları, kısa vadeli borçlarını ödeyemeyecek hâle geldi. Bilançosundaki bilgilere göre, şirket personel maaşlarını ödemek için bile banka kredisine bağımlı duruma düştü. THY`nin, 2014 yılının ilk üç aylık verilerine göre şirketin kısa vadeli yükümlülükleri 7 milyar 745 milyon liraya ulaşırken, dönen varlıkları 5 milyar 302 milyon lira oldu. Aradaki 2,4 milyar liralık açık, şirketin sürekli finanse edilmesi gereken işletme sermayesi açığını gösteriyor. Bu büyüklükteki nakit açığı banka kredilerinden karşılandığı için, şirketin finansman yani faiz giderleri artıyor. İlk üç aylık bilançoya göre THY`nin finansman giderinin 147,1 milyon liraya ulaşıp, net zararının 226 milyon liraya çıkması da problemin açık kanıtı olarak göze çarpıyor. Dün Taraf gazetesinde yer alan habere göre THY`nin hem nakit açığı hem de net zararındaki büyümenin ana sebebi yönetimdeki yanlışlar. Sayıştay denetiminden kaçırmak için kanun hükmünde kararname çıkarılan şirket, faaliyetlerini tamamen hükümetin gölgesinde yürütüyor. Şirketin yönetim kurulu, hükümet tarafından atanıyor. Hatta son olarak Başbakan Erdoğan`ın avukatı Arzu Akalın bile THY`nin yönetim kuruluna üye olarak atandı. Hükümetin bu etkisi, özel şirketlerle rekabet etmek zorunda olan THY için ölümcül hatalara neden oluyor. Şirket, hükümetin gösterdiği hedef doğrultusunda dünyanın en çok noktaya uçan havayolu olmaya çalışıyor. Ancak siyasi açıdan göz boyayan bu hedef, şirket açısından kârsız birçok hattın açılmasına neden oluyor. İlk üç aylık bilançosundaki veriler, şirketin hizmet sunduğu kilometre başına kârlılığının azaldığını gösteriyor. Bu birçok uçuşun zararına yapılmaya başlandığını kanıtlıyor. Siyasi kanattan kaynaklanan bir başka sorun ise, hükümetin dış politik kazanımlar için ABD`li ve Avrupalı uçak şirketlerine yüksek siparişler vermesi. Bir anlamda siyasi-ekonomik rüşvet olarak nitelendirilebilecek bu politika nedeniyle şirket, Boeing ve Airbus gibi devlere olağanüstü sayılarda siparişler veriyor. Böylece şirketin ölçüsüz yatırım harcaması yapması ve nakit akışının zorlanması gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.Yandaş medyanın para kaynağıTHY`yi zor durumda bırakan bir başka sorun da, iktidara yakın medyaya verdiği zorunlu destek. Yandaş medyaya milyonlarca liralık THY parası akıtılıyor. Uluslararası araştırma şirketi Nielsen`e göre bu yılın ilk yarısında bankalar dahil 6 kamu şirketi toplam 624 bin saniyelik reklam verirken, THY en çok reklam veren üçüncü “kamu” şirketi oldu. Toplam 152 bin saniye reklam veren şirket, kamu değil, özel bir kuruluş olduğunu iddia etmesine rağmen reklamlarının tamamını hükümet güdümlü yayın yapan 9 TV kanalına aktardı. En çok reklam verilen kanallar 19 bin saniyeyle aHaber, 18 bin saniyeyle 360 TV ve 15`er bin saniyeyle Kanal 24, Ülke TV, TGRT Haber, Beyaz TV ve Kanal A oldu. Kanal D, Fox TV gibi kanallar ise şirketten hiç reklam alamadı.


23 Temmuz 2014 Çarşamba  02:04

BloombergHT

Gündem - ABD hisseleri dünkü düşüşten toparlanıyor


ABD hisseleri, Ukrayna`da düşürülen yolcu uçağıyla ilgili tansiyonun hafiflemesi ve yatırımcıların şirketlerin bilançolarını değerlendirmesi ile yükseliyor


22 Temmuz 2014 Salı  17:01

Sayfa:1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  

şubat 2009 kanal d ana haber bülteni video izle  ankamalldeki çekiliş sonuçları  posta gazetesi arsivi 15 aralik 2005  07 08 10  20mart 2009 atv müge anlı tatlı sert  opet çekiliş sonuçları  14 05 2009 habertürk gazete arşivi habertürk  hac röportajları  08 ekim posta gazetesi haberleri  şırnakta olay  sakarya gazetesi 29 01 2009 başlıları  ülke tv arşiv programını izle sıra dışı 5 şubat  www ceplekazan com  ülke tv arşiv programını izle sıra dışı 13 kasım  komik  posta gazetesi 18 01 2009 12 sayfa  yabilirsek  sokak konuşuyor  fox tv haberlerindeki göz doktoru bu günkü  13 şubat ana haber  fanatik bülten  ülke tv 24 eylül2009 sıradışı programını izle