Bulunan Haber Sayısı: 6.691
Hepsi   Haber   Ekonomi   Spor   Yaşam


Son Saat  -  Son 12 Saat  -  Son 24 Saat  -  Son Hafta    
Zaman

Manşet - Arapça Olimpiyat Komitesi`nden Mısır Türk Koleji`ne büyük onur


Uluslararası Arapça Olimpiyat Komitesi, Mısır Uluslararası Selahattin Türk Koleji`ni ülkedeki en prestijli okullar arasında gösterdi. Yapılan açıklamada, “Türk müteşebbisleri tarafından açılmasına rağmen Arapçaya verilen önem ve okulun hem ülkede hem de uluslararası arenada aldığı başarılar bizi etkiledi.” denildi.Cumhurbaşkanı Erdoğan ve iktidarın kapatmak için girişimde bulunduğu Türk okullarından başarı üstüne başarı haberleri geliyor. Dubai`deki Uluslararası Arapça Olimpiyat Komitesi, Mısır Uluslararası Selahattin Türk Koleji`ni, ülkenin en prestijli okulları arasında gösterdi, Mayıs 2015`teki ülke seçmelerinin organizatörlüğünü Türk kolejine verdiğini duyurdu. “Arapçaya verilen önem ve okulun hem ülkede hem de uluslararası arenada elde ettiği başarılar bizi etkiledi.” açıklaması yapıldı. 20 bin öğrencinin katıldığı yarışmalarda Selahattin Türk Okulu geçen sene 5 altın madalya ile birinci olmuştu.Türk okullarının başarısı, son olarak Dubai`deki Uluslararası Arapça Olimpiyat Komitesi tarafından taçlandırıldı. Mısır Uluslararası Selahattin Türk Koleji`ni ülkenin en prestijli okulları arasında gösteren komite, bunun yanı sıra bu yılki ülke seçmelerinin organizatörlüğünü Türk okullarına vermesinin sebebine de açıklık getirdi. Okulların Türkler tarafından açılmasına rağmen Arapçaya verilen önemin ve uluslararası arenada alınan başarıların kendilerini etkilediğini söyledi. Her yıl mayısın ikinci haftasında başlayan ve altı gün süren bu olimpiyatlar, Dubai Emiri Muhammed bin Raşid el-Maktum gözetiminde yapılıyor. Önceden belirlenen 100 Arapça kitaptan, içerik, dil bilgisi, güzel okuma, vurgu ve anlama olmak üzere 5 farklı kategoride yarışma yapılıyor. Yaklaşık 20 bin öğrencinin katıldığı bu yarışmalarda geçtiğimiz yıl Selahattin Türk Okulu tüm kategorilerde 5 altın madalya alarak dünya birincisi olmuştu. Ayrıca Mısır`a tarihinde ilk kez Arapça olimpiyatında birincilik getirerek, başta El-Ahram Gazetesi olmak üzere ülke basınında geniş yer bulmuştu. Uluslararası Selahattin Türk Okulu`nun öğrencileri daha önce de ABD`deki Dell firmasının düzenlediği bilgisayar yarışmasında Mısır`ı temsil etmiş ve birincilikle dönmüştü. Uluslararası Gürcistan matematik olimpiyatlarında ise ilk kez Mısır`a birincilik getiren Türk Koleji, 2009 yılında başladığı eğitimine ara vermeden devam ediyor.


30 Ocak 2015 Cuma  02:10

Anadolu Ajansi

Son dakika - Batı Trakya`da `29 Ocak` direnişi anıldı


Batı Trakya`da Türk azınlık kuruluşları, 29 Ocak direnişi ve direnişin ikinci yılında Türkleri hedef alan saldırıları anma etkinliği düzenledi.


30 Ocak 2015 Cuma  01:16

Zaman

Gündem - Yargı, iftira yayınlarına `dur` dedi


Hükümet yanlısı iki gazete, `bölge imamları` yalanıyla başlattıkları karalama kampanyasına devam ediyor. Hiçbir delil ya da belge göstermeden kişileri suçlayıp hedef gösteren gazetelere yargıdan tokat gibi cevap geldi. Kütahya ve Bursa`daki iki ayrı mahkeme, kişilik haklarını ihlal eden yayınların internetten erişiminin durdurulmasına karar verdi.Hükümete yakın yayın organlarından Sabah ve Takvim gazetelerinde masum insanlara yönelik fişleme haberleri aralıksız devam ediyor. Yandaş medyanın yaptığı iftira haberlerine Kütahya ve Bursa`da mahkeme dur dedi. Sabah ve Takvim gazetelerinde 22 Ocak 2015 tarihinde yayımlanan `Ege imamı firarda` ve `Kütahya il imamı` başlıklı haberlerin internetten erişimine mahkemeden durdurma kararı çıktı. Eğitimci Ali Peksöz`ün avukatı Halil Özcan aracılığıyla yaptığı müracaatı değerlendiren Kütahya Sulh Ceza Hâkimliği, `açıkça kişilik haklarını ihlal edici mahiyette bulunulduğu` gerekçesiyle haberlerin internet yayınının durdurulmasına hükmetti.Av. Halil Özcan tarafından yapılan açıklamada; söz konusu gazeteler ve yine aynı gruba ait ve isimli internet sitelerinde `Ege imamı firarda` ve `Kütahya il imamı` başlıklı ve fotoğraflı haberlerde, ilahiyatçı eğitimci Ali Peksöz hakkında hayal ürünü ve tamamen iftira niteliğinde bir haber yayımlandığı hatırlatıldı. Bu hayal mahsulü habere göre `Paralel devlet yapılanması örgütü` isimli bir örgüt olduğu ve bu örgütün sözde Kütahya imamı olduğu iddiasına yer verildiğini kaydeden Av. Özcan, Ali Peksöz`ün kişilik haklarına saldırıldığı gerekçesiyle bahse konu olan haberleri yargıya taşıdıklarını ifade etti. Halil Özcan, bu haberlere ilişkin kararı Basın Konseyi`ne de gönderdi. Kütahya Sulh Ceza Mahkemesi`nin kararında şikâyetçi olunan her iki gazetenin yazılı ve internet sayfalarında yer alan haberlerde Ali Peksöz`ün kişilik haklarına ihlal bulunulduğuna vurgu yapılarak şunlar kaydedildi: “Haberlerde ve internet sitesinde yapılan yayınlar ve habere ilişkin hakaret içerikli yorumların kişilik haklarını ihlal edici mahiyette olduğu açıktır. Mağdur kişiyle ilgili yapılan gerçek dışı haberlerin erişiminin engellenmesine, kararın bir suretinin kararın infazı ve internet içeriğine erişiminin engellenmesi için Erişim Sağlayıcıları Birliği`ne gönderilmesine karar verildi.”Sabah gazetesinde 22 Ocak 2015`te yayınlanan `İmamın 1 milyonluk iş takibi` başlıklı haber için de mahkemeden yayın durdurma kararı çıktı. Bursa 2. Sulh Ceza Mahkemesi kararında Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi`nin (AİHS) 10. maddesini dayanak gösterdi. `İmamın 1 milyonluk iş takibi` başlıklı haberde hakkında iftiralarda bulunulan Cansun Sarıyıldız, avukatı Orhan Tekeoğlu aracılığıyla konuyu yargıya taşıdı. Davaya bakan Bursa 2. Sulh Ceza Mahkemesi, AİHS`yi dayanak göstererek kişisel haklara saygılı olunması gerektiğine vurgu yaptı. Mahkeme kararında şu görüşlere yer verdi: “Talebe konu haber içeriğinde yer alan ifadelerin `görünüşte gerçeklik` ilkesini zedeler mahiyette olduğu ve kişilerin şeref ve haysiyetinin ön planda tutulması gerektiği değerlendirilerek aynı mahiyetteki yayınların internet adreslerinde yayınlanması durumunda talepte bulunanın erişim sağlayıcılarına müracaat etmesi halinde mevcut kararın bu adresler hakkında da uygulanacağının ihtarına karar verildi.”


30 Ocak 2015 Cuma  02:10

Zaman

Manşet - 2014`e yolsuzluk haberleri damga vurdu


Türkiye`de geride bıraktığımız 2014` yılında; cinayet, yaralama, gasp, kapkaç gibi asayiş olaylarını içeren haber sayısı, 2013`e göre yüzde 15 arttı. 2014`e yolsuzluk, hırsızlık ve uyuşturucu haberleri damga vurdu. Cinayet haberlerindeki artış da dikkatlerden kaçmadı.Medya takip ajansı Interpress`in 2014 yılı haberlerini kapsayan `asayiş raporu`na göre; yazılı basında yayınlanan asayiş haberlerinde bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 15 artış olduğu belirlendi. Yolsuzluk ve uyuşturucu konularının ilk iki sırayı aldığı ortaya çıktı. Asayiş haberlerinin sayısı 600 bini aştı.Yıl boyunca gazete sayfalarında en çok yolsuzluk, uyuşturucu, hırsızlık, rüşvet ve cinayet konularının öne çıktığı saptandı. Ulusal, bölgesel ve yerel 2 bine yakın gazete ve derginin incelendiği araştırmada, geride bırakmaya hazırlandığımız 2014 yılı asayiş haberleri içinde başta 17-25 Aralık yolsuzluk soruşturmaları konusu olmak üzere 66 bin 442 adet çeşitli yolsuzluk haberinin çıktığı görüldü. Yıl boyunca narkotik ve uyuşturucu bağlantılı haberlerin yüzde 20`lik bir artışla 64 bin 652`ye ulaşarak ikinci sıraya yükseldiği, Bonzai`nin 12 bin 648 haberle başı çektiği, uyuşturucu haberlerinde eroin, kokain ve tiner başlıklarının öne çıktığı tespit edildi.2014 yılında yazılı basında 39 bin 964 adet çeşitli hırsızlık haberi çıktı. Toplumun kanayan yarası olmaya devam eden rüşvet konusunun da 34 bin 234 haberle gündeme geldiği saptandı. 30 bin 082 cinayet haberi sayfalarda yer aldı. Gıdadan akaryakıta, sigaradan ilaca, tarihi eserden tıbbi malzemeye kadar pek çok farklı konuda toplam 27 bin 254 adet kaçakçılık haberinin yayınlandığı tespit edildi. Yıl boyunca 14 bin 904 intihar, 13 bin 601 yangın ve 5 bin 119 adet yaralama haberinin yayınlandığı tespit edildi.ASAYİŞ HABERLERİ 600 BİNE ÇIKTI2013 ile 2014 yılı karşılaştırıldığında asayiş haberlerinin 500 binden 600 bine yükseldiği görüldü. 2013 yılında 36 bin 799 olan hırsızlık haberlerinin sayısı da 2014`de 39 bin 964`e yükseldi. 2013 yılı boyunca 29 bin 072 adet cinayet haberi sayfalarda yer aldı. 13 bin 536 intihar, 11 bin 884 yangın ve 5 bin 229 yaralama haberinin de yayınlandığı belirlendi. 2014 yılında ise 30 bin 082 cinayet haberi sayfalarda yer aldı. Yıl boyunca asayiş haberleri içinde 14 bin 904 intihar olayı, 13 bin 601 yangın haberi ve 5 bin 119 adet yaralama haberinin de yayınlandığı tespit edildi.KADINA ŞİDDET HABERLERİNDE YÜZDE 22 ARTIŞ2014 yılının geride kalan 9 ayını kapsayan `kadına şiddet` konulu araştırma, yazılı basında yayınlanan kadına yönelik şiddet haberlerinin 60 bini aştığını ortaya çıkardı.Geçtiğimiz yıl 237 kadın öldürülmüştü, 2014`te ise bu sayı ilk 9 ayda 250`yi aştı. Yazılı basında yayınlanan kadına yönelik şiddet haberlerinin de bu yıl yüzde 22 artış göstererek 60 bini geçtiği saptandı. Araştırmada, `kadına şiddet` haberlerinin toplamda 61 bin 087`ye ulaştığı görüldü. Haberlerin çoğunluğunu cinayetler oluşturdu. Kadın cinayetleri üzerine yayınlanan 5 bin 383 adet haber olduğu, 4 bin 491 haber ile psikolojik şiddet, 4 bin 204 adetle her üç kadından 1`e evde kocasının ya da sevgilisinin fiziksel şiddetine maruz kalıp darp edilirken bu olayların 4 bin 204 habere yansıdığı belirlendi. Cinsel taciz ve saldırı haberleri 2 bin 544`e yükselirken, ekonomik şiddetin ise toplam 2 bin 042 haberle sayfalarda yer aldığı belirlendi.Aynı araştırmaya göre, Devletin kadına karşı uygulanan şiddetin önüne geçilmesi için aldığı tedbirlerden `Panik Butonu`, `Konuk Evleri`, `Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri` ile `Kadına Şiddete Son: ALO 183 Hayat Kurtarır` projeleri uygulamaları hakkında da çıkan haberlerin toplamda 2 bini aştığı tespit edildi.(CİHAN)


24 Aralık 2014 Çarşamba  12:47

Zaman

Manşet - İspanya Ordusu`ndan Katalonya yorumu


İspanya ordusu, Katalonya`daki ayrılıkçı girişimlerle ilgili alışılmışın dışında bir açıklama yaptı. Kara Kuvvetleri Komutanı Jaime Dominguez Buj, `Devlet zayıf olduğunda bu tip girişimler ortaya çıkar.` dedi. Dominguez Buj ayrıca `Her gün basında gördüğümüz yolsuzluk haberleri bizi üzüyor.` şeklinde konuştu.İspanya`nın, merkezin zayıf olduğu 1898`de son kolonilerini kaybettiğini hatırlatan Dominguez Buj, ancak Katalan sorununun zor kullanılarak çözülemeyeceğini belirtti. Kara Kuvvetleri Komutanı, Katalonya gibi ayrılıkçı sorunlarıyla başa çıkabilmek için devletin `tüm İspanyolların zihinlerini ve kalplerini kazanması` gerektiğini söyledi.Yolsuzluk haberleri üzüyorGündemle ilgili soruyu cevaplayan Jaime Dominguez Buj, `İspanya`ya üzülüyoruz, Katalonya`ya üzülüyoruz ve her gün basında gördüğümüz yolsuzluk haberleri bizi üzüyor.` şeklinde konuştu. İspanyol komutan, `Biz hiçbir şeyin garantisi değiliz. Biz hükümet ve meclisin kanuna ve Anayasa`ya uyulmasını sağlayan araçlarıyız.` ifadelerini kullandı.Öte yandan Dominguez Buj`un beyanatını `uygunsuz` olarak niteleyen ana muhalefet partisi PSOE, `Savunma Bakanı Pedro Morenes, komutandan sözlerine açıklık getirmesini istemeli.` açıklamasını yaptı.(CİHAN)


18 Kasım 2014 Salı  19:20

Zaman

Manşet - RTÜK gazete okunduğu için televizyonlara ceza yağdırdı


Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Fox TV, Samanyolu, STV Haber, Bugün TV, Bengütürk, Halk TV kanallarına gazete haberlerini okudukları için 20`den fazla ceza verdi. Kuruluşlar, Meclis Soruşturma Komisyonu`nun haberlerine getirilen yayın yasağını deldikleri gerekçesi ile ceza aldı.Kanallara ağır bir maliyet getiren cezaları RTÜK üyeleri de eleştirdi. Üyelerden Esat Çıplak, “Komisyon haberlerine ilişkin gazete haberleri çeşitli televizyon kuruluşlarında yayınlandı diye RTÜK, harekete geçmiştir. Gazete haberlerini ekranda okuyarak olayı izleyicilerine yansıtan televizyon kuruluşlarına ceza yağdırmıştır.” sözleri ile tepkisini dile getirdi. Çıplak, RTÜK`ün yayın yasağını yanlış yorumlayarak yayıncıları cezalandırdığını ifade ederek şunları söyledi: “Üst Kurul, AKP kontenjanından seçilen üyeler marifetiyle, ülkemizi evrensel anlamda trajikomik bir vaziyete düşürmüş, aynı zamanda da külfet altına sokmuştur. Keyfi nedenlerle veya iktidar erkinin etkisiyle televizyon kuruluşlarının cezalandırılmasının parlamenter sistemimizde ve çağdaş demokrasilerde yeri yoktur. Böyle mesnetsiz cezalandırmalar ancak diktatörlüklerde olur.”RTÜK basın özgürlüğüne bir darbe daha vurduBir başka üye Ali Öztunç da kararı sosyal medyadaki hesabından duyurarak eleştirdi. Öztunç mesajlarında, “Türkiye`de basın özgürlüğüne bugün RTÜK`te büyük darbe daha vuruldu. TV`lerde Yolsuzluk Komisyonu ile ilgili gazete haberleri okunduğu için yayıncılara ağır para cezaları verildi. Maalesef RTÜK`ün AKP`li yönetimi iktidarın sopası olmaya devam ediyor. Cumhuriyet, Hürriyet, Sözcü, Millet ve Zaman gibi gazetelerdeki haberler okundu diye çok sayıda TV cezalandırıldı.” ifadelerine yer verdi.RTÜK uzmanları geçtiğimiz haftalarda, Meclis Soruşturma Komisyonu`nun haberlerine yayın yasağı getirilmesini bahane ederek, bu konuda haber yapan muhalif kanalları takibe almıştı. Kanallarla ilgili 20`den fazla rapor hazırlayan uzmanlar, söz konusu kuruluşların sabah yayınlanan haber programlarında okunan gazete haberlerini gerekçe göstererek, yayıncıların yayın ihlali yaptığı yönünde görüş bildirdi. Raporların değerlendirildiği bugünkü Üst Kurul toplantısında da, söz konusu yayıncı kuruluşların RTÜK Kanunu`nun 8/1-c maddesinde yer alan, `yayınlarda hukukun üstünlüğünün gözetilmesi` ilkesini ihlal ettiğine, 5 AKP`li üyenin blok oyu ile karar verildi.


07 Ocak 2015 Çarşamba  20:42

Zaman

Manşet - RTÜK muhalif televizyonlara ceza yağdırdı


Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Fox TV, Samanyolu, STV Haber, Bugün TV, Bengütürk, Halk TV kanallarına gazete haberlerini okudukları için 20`den fazla ceza verdi. Kuruluşlar, Meclis Soruşturma Komisyonu`nun haberlerine getirilen yayın yasağını deldikleri gerekçesi ile ceza aldı.Kanallara ağır bir maliyet getiren cezaları RTÜK üyeleri de eleştirdi. Üyelerden Esat Çıplak, “Komisyon haberlerine ilişkin gazete haberleri çeşitli televizyon kuruluşlarında yayınlandı diye RTÜK, harekete geçmiştir. Gazete haberlerini ekranda okuyarak olayı izleyicilerine yansıtan televizyon kuruluşlarına ceza yağdırmıştır.” sözleri ile tepkisini dile getirdi. Çıplak, RTÜK`ün yayın yasağını yanlış yorumlayarak yayıncıları cezalandırdığını ifade ederek şunları söyledi: “Üst Kurul, AKP kontenjanından seçilen üyeler marifetiyle, ülkemizi evrensel anlamda trajikomik bir vaziyete düşürmüş, aynı zamanda da külfet altına sokmuştur. Keyfi nedenlerle veya iktidar erkinin etkisiyle televizyon kuruluşlarının cezalandırılmasının parlamenter sistemimizde ve çağdaş demokrasilerde yeri yoktur. Böyle mesnetsiz cezalandırmalar ancak diktatörlüklerde olur.”RTÜK basın özgürlüğüne bir darbe daha vurduBir başka üye Ali Öztunç da kararı sosyal medyadaki hesabından duyurarak eleştirdi. Öztunç mesajlarında, “Türkiye`de basın özgürlüğüne bugün RTÜK`te büyük darbe daha vuruldu. TV`lerde Yolsuzluk Komisyonu ile ilgili gazete haberleri okunduğu için yayıncılara ağır para cezaları verildi. Maalesef RTÜK`ün AKP`li yönetimi iktidarın sopası olmaya devam ediyor. Cumhuriyet, Hürriyet, Sözcü, Millet ve Zaman gibi gazetelerdeki haberler okundu diye çok sayıda TV cezalandırıldı.” ifadelerine yer verdi.RTÜK uzmanları geçtiğimiz haftalarda, Meclis Soruşturma Komisyonu`nun haberlerine yayın yasağı getirilmesini bahane ederek, bu konuda haber yapan muhalif kanalları takibe almıştı. Kanallarla ilgili 20`den fazla rapor hazırlayan uzmanlar, söz konusu kuruluşların sabah yayınlanan haber programlarında okunan gazete haberlerini gerekçe göstererek, yayıncıların yayın ihlali yaptığı yönünde görüş bildirdi. Raporların değerlendirildiği bugünkü Üst Kurul toplantısında da, söz konusu yayıncı kuruluşların RTÜK Kanunu`nun 8/1-c maddesinde yer alan, `yayınlarda hukukun üstünlüğünün gözetilmesi` ilkesini ihlal ettiğine, 5 AKP`li üyenin blok oyu ile karar verildi.


07 Ocak 2015 Çarşamba  20:24

Zaman

Manşet - `Ülkede adalet ölmemişse çamur atanlar bir gün hesap verecek`


Sabah ve Takvim gazetelerinde `İnlerine girildi`, `İç Anadolu imamları` başlıklı haberlerle hedef gösterilen isimler bir bir yargıya gidiyor.Bu isimlerden biri de Kayseri`de yaşayan Sıtkı Baş. Avukat Ahmet Kemal Göncü, haberlerle ilgili suç duyurusunda bulunduklarını açıkladı. İnsanlara vicdanlara sığmayacak boyutta iftira atanlar karşısında hukukta hak arayacaklarını dile getiren Göncü, şöyle konuştu: “Müvekkilim hakkında yapılan bu çirkin haberler en hafif ifadesiyle iftira, yalan ve karalama kampanyasından ibarettir. Müvekkilim tertemiz yaşantısıyla ortadadır. Tek bir sabıkası dahi olmayan bir kişi hakkında böyle asılsız, hukuk kuralları hiçe sayılarak yapılan haberler kişilik haklarının açıkça ihlalidir. Masa başında bu habere imza atan kişinin kendini müşteki, savcı, hâkim yerine koyarak yaptığı bu çirkin ve aşağılık iddia ve iftiralara karşı adlî ve cezaî girişimlerimiz yapılmıştır.”“Bu haberleri yapanlar elbette adalet önünde hesap vereceklerdir.” diyen avukat Göncü, sözlerine şunları ekledi: “Türkiye`de bir cinnet hali yaşanmaktadır. En masum ve temiz insanlar karalanıp, çamur atılmak suretiyle toplum nezdinde itibar kaybına uğratılmaya çalışılmakta, bu haberleri yapanlar da böylece kendi pisliklerini güya kapatmaya, ilgiyi başka tarafa çekmeye çalışmaktadırlar. Türkiye`de adalet ölmemişse, tuz kokmamışsa, yakın gelecekte bu kişilerin hesap verdiğini hep birlikte göreceğiz.”


27 Ocak 2015 Salı  02:14

Zaman

Manşet - TGC ve TGS`den Twitter tepkisi


Aralarında çok sayıda gazetecinin de bulunduğu bazı Twitter hesaplarına erişimin mahkeme kararı ile engellemesine Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Gazeteciler Sendikası`ndan (TGS) tepki geldi. Yapılan açıklamada, “İdare muhalif twitter hesaplarını yasaklayarak hiçbir nesnel kritere tabi olmadan kısaca keyfilik içinde basın ve ifade özgürlüğünü açıkça ihlal ettiği görülmektedir.” denildi.Türkiye`de basın ve düşünceyi ifade özgürlüğünü hiçe sayan uygulamaların her gün yeni bir örneğinin görüldüğüne dikkat çeken TGC ve TGS, iktidara muhalif Twitter hesaplarına erişimin mahkeme kararıyla engellenmesinin demokrasiye aykırı olduğuna dikkat çekti. TGC ve TGS`nin ortak açıklamasında şu ifadelere yer verildi: “Türkiye 2015 yılına da yasaklar ülkesi olarak `merhaba` demiştir. Yayın yasaklarıyla başlayan yeni yılda muhalif gazetecilerin ve vatandaşların twitter hesaplarına erişimin mahkeme kararıyla engellenmesi basın ve ifade özgürlüğünden duyulan korkunun yeni bir yansımasıdır.Basın ve ifade özgürlüğü üç temel ilke üzerinde yükselir.1. Haberleri öğrenmek, habere ulaşmak hakkı2. Haber ve fikirleri eleştirmek, yorumlamak hakkı3. Haberleri serbestçe yayabilmek hakkıBu ilkelerin her olayda aynı anda var olması zorunludur. Bir ilkenin idare tarafından engellenmesi o ülkede basın ve düşünceyi ifade özgürlüğünün zedelendiğinin ve hatta basın özgürlüğünün olmadığının açık kanıtıdır. İdare muhalif twitter hesaplarını yasaklayarak hiçbir nesnel kritere tabi olmadan kısaca keyfilik içinde basın ve ifade özgürlüğünü açıkça ihlal ettiği görülmektedir.Basın ve düşünceyi ifade özgürlüğünden bu kadar korkulan bir ülkede gazetecilik mesleği artık yapılamaz hale gelmiştir.Türkiye`yi `yasaklar ülkesi` olarak dünya gündeminde tutmak için bu denli çaba gösterilmesi şaşırtıcıdır.Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ve Türkiye Gazeteciler Sendikası olarak bir kez daha iktidarı basın ve düşünceyi ifade özgürlüğünü serbest bırakmaya çağırıyoruz.”


21 Ocak 2015 Çarşamba  18:39

Zaman

Manşet - RTÜK, fezleke haberlerini veren kanallara ceza kesti


Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Yolsuzluk Komisyonu ile ilgili gazete haberlerinin okunduğu programlara 20`den fazla ceza kesti.Aralarında Fox TV, Samanyolu, STV Haber, Bugün TV, Bengütürk, Halk TV kanallarının da bulunduğu medya organlarına kesilen cezalar ile basın özgürlüğü bir yara daha aldı. Kesilen cezalara gerekçe olarak ise `Meclis Soruşturma Komisyonu`nun haberlerine getirilen yayın yasağının gazete okunarak delinmesi` gösterildi. Yaşanan hukuksuzluğu vatandaşlar sosyal medya üzerinden açtıkları #BenguturkTvİsyanEdiyor” hashtagi ile protesto etti. Konuyu değerlendiren Bengütürk TV Ankara Temsilcisi ve MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli`nin Medyadan Sorumlu Başdanışmanı Metin Özkan, medyanın her geçen gün biraz daha öldürüldüğünü belirterek, “Bu ülkede yolsuzluk var, cinayetler var diyemeyecek miyiz? Zaten kesilen cezalar da, başka gazetede çıkan yolsuzluk haberlerinin okunmasından dolayı.” dedi. RTÜK tarafından kesilen cezaların medyayı susturma amacı güttüğünü belirten Metin Özkan şöyle konuştu: “Burada bir hukuksuzluk söz konusu. Eğer yandaş iseniz sıkıntı yok. Ancak eleştirilerde bulunuyorsanız anında karşılığı geliyor. Hukuk bir gün herkese lazım olacak. Yarın yandaş medya da aynı duruma düşebilir. Yapılan yanlışları görmeyelim mi? Akrabayı, yandaşı kayırmak ayette var diyeni görmezden mi gelelim? Ceza miktarı henüz iletilmedi ancak 1 TL bile olsa bu, medyanın susturulması için yapılan bir hamledir.” dedi.


09 Ocak 2015 Cuma  02:03

Sayfa:1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  

haber arşivleri atv 22 nisan  30ocak foxon haber  avcılarda mucize  17 kasım 2008 kaza haberlerleri balıkesir  haliç üniversitesi kar 09 03 tatili üniversiteler  1998 tarihinde olan kazalar  28 aralık habertürk tv filli boya  bursadaki kaza  engin nurşani ölümü  trakik kazası  09 şubat 2009 kanal d ana haber bülteni video izle  izmit trafik kazasy  bülent seçen  yeni asır gasetesi  dünkü foks haber başlıkları  kanal 7 di haberler  pozitif ekinin cevapları  ahmet kaplan  26 11 2010  ankara göl başı  18 kasim 2010 at yarisi bulteni  motor kazası antalya